مدیریت باورها و اهمیت آن

مدیریت باورها و اهمیت آن

وقتی در مسیر موفقیت و رسیدن به خواسته‌هایتان حرکت می‌کنید، مهم‌ترین موضوع مدیریت باورها و درک اهمیت آن است، زیرا باورها هستند که زندگی ما را رهبری می‌کنند و باعث می‌شوند اقداماتی انجام دهیم که باعث رشد و پیشرفتمان شوند.

همه ما رؤیاهای بزرگی در سر داریم مثل: رسیدن به استقلال مالی، داشتن آزادی زمانی، زندگی در خانه‌ای لوکس، خرید ماشینی شیک و گران‌قیمت، داشتن رابطه‌ای عالی با دوستان، خانواده و فرزندان و…، حتی برای رسیدن به آنها تمام تلاشمان را هم کرده‌ایم؛ اما به نظر می‌رسد دستیابی به آنها غیرممکن است و تلاش ما نتیجه نمی‌دهد.

به نظر شما چرا با تلاش فراوان هنوز به نتیجه نرسیده‌اید؟

چرا همه آدم‌ها به زندگی رؤیایی خود نمی‌رسند؟

چرا فقط تعداد کمی از آدم‌ها زندگی عالی در تمام جنبه‌ها را تجربه می‌کنند؟

چطور خواسته‌هایمان را محقق کنیم و در مسیر رسیدن به رؤیاهایمان حرکت کنیم؟

و کلی از این چراها و چطورهای دیگر…

پاسخ تمام این سؤالات باورهایی است که در ذهن داریم.

اگر باورهای نامناسب در ذهنمان داشته باشیم مهم نیست چقدر تلاش می‌کنیم، در نهایت نمی‌توانیم خواسته‌هایمان را محقق کنیم؛ زیرا رفتارها و اقدامات ما بر اساس برنامه‌ریزی ذهنمان تعیین می‌شوند.

به نظر شما چرا مدیریت باورها مهم است؟

مدیریت باورها چه اهمیتی دارد؟

اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار شخصی داشته باشید یا هدفی برای خود انتخاب کنید که می‌خواهید به آن برسید؛ اما از طرفی در ذهنتان باورهای نامناسب داشته باشید، رسیدن به خواسته‌تان غیرممکن است.

همواره قدرت باورها بیشتر از هدفی است که داریم، اگر باورهایی مناسب و هماهنگ با هدفمان نداشته باشیم ذهن تلاش می‌کند مانع از انجام کارهایی شود که نیاز است برای رسیدن به هدفمان انجام دهیم.

به طور مثال: اگر باور داشته باشید پول دست مردم نیست یا کسی برای کار من پول پرداخت نمی‌کند، آیا کسب‌وکار شخصی خودتان را راه‌اندازی می‌کنید؟

اگر باور داشته باشید برای رسیدن به هر هدفی باید سختی کشید و بارها شکست خورد، آیا اقدامی انجام می‌دهید؟

قطعاً خیر، حتی اگر بگویید بله مطمئن باشید ذهن با هزاران دلیل مانع از اقدام شما خواهد شد و در بهترین حالت کارهای بی‌اهمیتی انجام خواهید داد که شما را به موفقیت و خواسته‌تان نمی‌رساند.

مدیریت باورها

اولین کار مهم شما برای مدیریت باورها این است که با افراد نامناسب مشورت نکنید و هدف خود را با آنها در میان نگذارید.

افراد نامناسب کسانی هستند که وقتی از خواسته‌هایتان با آنها صحبت می‌کنید خواسته یا ناخواسته باعث ناامیدی شما می‌شوند و انگیزه را از شما می‌گیرند.

ممکن است هدفتان را با فرد نامناسبی در میان بگذارید و با جملاتی مثل جملات زیر روبرو شوید که از همان اول انگیزه شروع را از شما می‌گیرند و مانع از اقدام شما می‌شوند.

این کار جواب نمی‌دهد.

من این راه را رفته‌ام نتیجه نمی‌دهد.

رسیدن به موفقیت که ساده نیست.

آدم باید زجر بکشد تا به خواسته‌اش برسد.

و بسیاری از این جملات که همه ما با آن آشنا هستیم.

پس اولین قدم برای مدیریت باورها این است که با افراد نامناسب مشورت نکنیم و اهدافمان را با آنها در میان نگذاریم.

کنترل ورودی‌های ذهن

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که برای مدیریت باورها باید انجام دهیم، کنترل ورودی‌های ذهنمان است.

اگر بارها چیزهایی را بشنویم یا ببینیم که منفی هستند و با اهداف ما هماهنگ نیستند به مرور باورهای نامناسب در ذهن ما جای می‌گیرند، باورهایی که نه تنها به ما کمک نمی‌کنند؛ بلکه مانع بزرگی سر راه ما هستند و باعث ترس، نگرانی، ناامیدی و بی‌انگیزه شدن ما می‌شوند.

ما مدام با رویدادها و اتفاقاتی منفی در جامعه روبرو هستیم که می‌توانند باورهای نامناسب در ذهن ما ایجاد کنند و بسیاری از آنها ملموس هستند که اگر مراقب نباشیم و به خودمان اجازه دهیم هر حرفی را بشنویم یا هر اتفاقی را ببینیم خیلی زود باورهای نامناسب در ذهنمان جای می‌گیرند.

برای مدیریت باورها باید مراقب ورودی‌های ذهنمان باشیم و اگر موضوعی به ما کمک نمی‌کند در مورد آن نه صحبت کنیم و نه به آن توجه کنیم.

باورهای نامناسب دلیل اشتباه کردن

اهمیت باورهای مناسب آن‌قدر زیاد است که اگر آن را درک کنید اشتباهات شما کاهش می‌یابد و تصمیمات درست بیشتری می‌گیرید.

خیلی اوقات دلیل اشتباهات و ناکامی‌های ما باورهای نامناسبی هستند که داریم و به واسطه همان باور اشتباه اقداماتی انجام می‌دهیم و تصمیماتی می‌گیریم که در نهایت باعث شکست ما می‌شود.

اگر گذشته خودتان را به یاد بیاورید حتماً روزهایی بوده که می‌گفتید: این کار جواب نمی‌دهد، حالا وقت هست یا اگر نشود چه و…، اما بعد از سال‌ها به خودتان گفته‌اید ای‌کاش آن موقع انجام می‌دادم.

این یادآوری گذشته به شما کمک می‌کند اهمیت باورهای مناسب را درک کنید و متوجه شوید اگر باورهای درستی داشته باشید در زمان مناسب تصمیم درستی خواهید گرفت که باعث رشد و پیشرفتتان می‌شود.

پیشنهاد می‌کنم آموزش زیر را بادقت مشاهده کنید تا اهمیت مدیریت باورها را بهتر درک کنید و بتوانید در زمان درست تصمیمات درستی که شما را به موفقیت و ثروت می‌رساند بگیرید.

وحید رستمی

پیشنهادی برای شما

آموزش‌های پیشنهادی

جدیدترین محصولات

تخفیف!

دوره مهندسی پول و ثروت

قیمت اصلی ۱,۴۹۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹۷۰,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

دوره چهار راه هدفگذاری

قیمت اصلی ۷۷۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۹۹,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در بیست روز

قیمت اصلی ۱۱۷,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵۹,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

کتاب صوتی راز ثروت

قیمت اصلی ۵۹,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

کتاب صوتی چگونه مغناطیس پول شویم

قیمت اصلی ۶۹,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۷,۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *