مدیریت پول و حذف هزینه‌های اضافه

مدیریت پول و حذف هزینه‌های اضافه

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود بعضی افراد ثروتمند شوند و بعضی دیگر فقیر باقی بمانند این است که افراد ثروتمند یاد گرفته‌اند پول‌های خود را مدیریت کنند و هزینه‌های اضافه را حذف کنند ولی افراد فقیر اطلاعی از مدیریت پول و حذف هزینه‌های اضافه ندارند.

حتما شما هم دیده‌اید افرادی را که مدام  می‌گویند من هر چقدر کار می‌کنم باز هیچ چیز ندارم.

شاید شما هم جزء آن دسته افرادی باشید که می‌گویند من درآمد بالایی ندارم و پولی که به دست می‌آورم کفاف زندگی‌ام را نمی‌دهد.

مهمترین موضوعی که برای ثروتمند شدن نیاز است یاد بگیریم این است که پول خود را مدیریت و هزینه‌های اضافه را حذف کنیم.

پولی را که هزینه می‌کنید بنویسید

برای اینکه پول خود را مدیریت کنید و هزینه‌های اضافه را حذف کنید از امروز هر پولی را که خرج می‌کنید بنویسید و هر هفته بررسی کنید چه مواردی در این هفته غیر ضروری بوده که برای آن هزینه کرده‌اید.

وقتی تمام هزینه‌های خود را بنویسید در انتهای هفته وقتی نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید یکسری موارد اصلاً نیاز نبوده برای آن هزینه کنید.

زمانی که مخارج خود را بنویسید و هر هفته موارد غیر ضروری را حذف کنید یاد می‌گیرد پول‌تان را برای چیزی که نیاز هست هزینه کنید نه چیزی که همان لحظه شاید به شما احساس خوبی بدهد.

کسی که نمی‌تواند پولی که الان دارد را مدیریت کند هرگز به پول‌های بیشتر نمی‌رسد زیرا فردی که می‌خواهد ثروتمند شود باید بتواند پولی که الان دارد را مدیریت کند تا بتواند پول‌هایی بیشتری را مدیریت کند و اگر غیر از این باشد حتی اگر پول زیادی به دست بیاورد تمام پول را به راحتی از دست خواهد داد.

احتمالاً شما هم دیده‌اید آدم‌هایی را که از طریق ارث به پول‌های بسیاری رسیدند اما بعد از مدتی نه تنها ثروتمندتر نشدند بلکه تمام پولی هم که داشتند از دست دادند چون اطلاعی از نحوه مدیریت پول نداشتند.

اگر می‌گویید درآمد بالایی ندارم یا حقوق من خیلی کم است یا هر چقدر کار می‌کنم برای اجاره و مخارج زندگی هزینه می‌شود و… کافیست یک هفته هزینه‌ها را بنویسید تا متوجه شوید بسیاری از هزینه‌ها اضافه هستند و می‌توان به راحتی آنها را حذف کرد.

ممکن است طی یک هفته گذشته چند بار به کافه یا رستوران رفته باشید، آیا نمی‌شود دفعاتی که به کافه یا رستوران می‌روید را کمتر کنید؟

فقط برای آنچه نیاز است هزینه کنید

فردی که می‌خواهد ثروتمند شود باید فقط برای آنچه نیاز دارد هزینه کند نه چیزی که همان لحظه به او احساس خوبی می‌دهد.

افراد ثروتمند هرگز بی جهت پول خود را خرج نمی‌کنند و گاهی به خاطر این رفتارشان مورد اعتراض افراد فقیری قرار می‌گیرند که می‌گویند: فلانی این همه پول دارد اما ماشین لوکسی نمی‌خرد.

ثروتمندان واقعی یاد گرفته‌اند برای آنچه نیاز نیست نباید هزینه کرد، به طور مثال: فرد ثروتمندی که خودرویی معمولی سوار می‌شود می‌داند که این خودرو نیازهایش را برآورده می‌کند و نیازی نیست خودرویی گران قیمت بخرد.

در یک کلام افراد ثروتمند می‌دانند چگونه باید پول خود را مدیرت کنند و هزینه‌های اضافه را حذف کنند.

پیشنهاد می‌کنم این ویدیو را تماشا کنید تا با توضیحات بیشتری که داده‌ام متوجه شوید چگونه می‌توانید پول‌های خود را مدیریت کنید و هزینه‌های اضافه را حذف کنید.

وحید رستمی



دانلود

حجم: 85 مگابایت

زمان: 05:35 دقیقه

کیفیت: 1080P

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *