ترس بزرگترین مانع پیشرفت

ترس بزرگترین مانع پیشرفت

دلیل رشد نکردن بسیاری از آدم‌ها این است که آنها می‌ترسند و ترس بزرگترین مانع پیشرفت است که اگر با آن مقابله کنیم می‌توانیم به اتفاقات خوب زندگی برسیم و از تمام فرصت‌ها و نعمت‌های این جهان استفاده کنیم و زندگی رویایی برای خودمان بسازیم.

خیلی از ما می‌ترسیم دست به کارهایی بزنیم که ما را رشد می‌دهد فقط به این خاطر که حرف مردم برای ما مهم است و می‌ترسیم تنها شویم یا شکست بخوریم و تمام پول‌هایمان را از دست بدهیم.

ما خیلی از موفقیت‌ها را به دست نمی‌آوریم فقط به این خاطر که ترس بر ما غلبه کرده و بزرگترین مانعی که سر راه ما وجود دارد و جلوی موفق شدن ما را می‌گیرد همین ترس‌هایی است که اگر با آنها مقابله کنیم باعث رشد و پیشرفت ما می‌شوند و ما را به هر خواسته‌ای که داریم می‌رسانند.

خاطره اولین سخنرانی

وقتی برای اولین بار از من دعوت شد تا در جمع بزرگی سخنرانی داشته باشم از آنجایی که در جمع‌های کوچکتر سخنرانی کرده بودم فکر نمی‌کردم با مشکلی مواجه شوم اما وقتی اسم من را اعلام کردند تا سخنرانی‌ام را آغاز کنم ناگهان همه چیز تغییر کرد و چنان ترسی در من ایجاد شد که دست و پاهایم شروع به لرزیدن کردند، رنگم قرمز شد، عرق میکردم و هنگام صحبت کردن اصلاً متوجه نشدم چه گفتم.

بعد از سخنرانی تا شب داشتم خودم را سرزنش می‌کردم و می‌گفتم:

آخه این چه گندی بود که تو زدی؟

چرا این اتفاق افتاد و اینطور صحبت کردی؟

تو که نمی‌تونی صحبت کنی چرا برای سخنرانی کردن رفتی؟

من آن روز تا شب مدام خودم را سرزنش و تحقیر می‌کردم و این اشتباه بزرگی بود که انجام می‌دادم، خیلی از آدم‌ها نیز این اشتباه را می‌کنند وقتی کاری را درست انجام نمی‌دهند در گفتگوهای درونی شروع به سرزنش، تحقیر و بد رفتاری با خودشان می‌کنند.

بعد از کلی سرزنش، تحقیر و بد رفتاری با خودم متوجه اشتباهم شدم و خیلی زود فهمیدم به جای سرزنش کردن باید با ترس‌هایی که دارم مقابله کنم و آنها را شکست دهم تا بزرگتر و قویتر شوم.

ترس‌های ما زمانی از بین می‌روند که با آنها مقابله کنیم و به جای فرار به آن حمله کنیم، من آن روز می‌توانستم تصمیم بگیرم به خاطر ترس بزرگی که با آن مواجه شده بودم سخنرانی کردن را برای همیشه کنار بگذارم اما تصمیم گرفتم با آن مقابله کنم و به جای فرار وارد آن شوم تا بتوانم ترس‌هایم را شکست دهم.

ترس واکنش طبیعی بدن

ترس واکنش طبیعی بدن است که البته مفید هم هست و خیلی اوقات از ما در برابر خطرات محافظت می‌کند.

فرض کنید در ارتفاع هستید، اگر نترسید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

یا اگر در جنگل مشغول قدم زدن باشید و حیوانی به شما حمله کند و شما نترسید چه می‌شود؟

ترس واکنش طبیعی بدن ماست و گاهی مفید است اما گاهی مانع بزرگی است سر راه ما که می‌تواند ما را از موفقیت، ثروت و خوشبختی دور کند و نتوانیم از فرصت‌هایی که سر راه ما قرار می‌گیرد استفاده کنیم اما می‌توانیم آن را مدیریت کنیم و آن را در جهت درست هدایت کنیم.

بیشتر ترس‌های ما واقعیت ندارند و به محض حمله کردن به آن از بین می‌روند، وقتی وارد ترس‌هایی که داریم می‌شویم می‌بینیم ترسی وجود نداشته و بیخود می‌ترسیدیم.

ترس‌ها هرگز از بین نمی‌روند و همراه ما رشد می‌کنند، اگر به گذشته نگاه کنید متوجه می‌شوید وقتی بچه بودید ترس‌هایی داشتید که الان خنده‌دار به نظر می‌رسند به این خاطر که شما بزرگتر از ترس‌تان شده‌اید.

هیچ‌کس در جهان نیست که بگوید چیزی وجود ندارد که من از آن بترسم، افرادی که موفق شده‌اند کسانی هستند که با وجود ترس دست به اقدام زده‌اند و به جای فرار کردن با آن روبرو شده‌اند به همین خاطر توانسته‌اند موفق شوند.

ما از چیزهایی می‌ترسیم که نمی‌شناسیم

دلیل ترس ما چیزهایی هستند که روی آنها شناخت نداریم به طور مثال: از آینده می‌ترسیم چون آینده را ندیده‌ایم و روی آن شناخت نداریم.

هیچ کس نمی‌گوید من از گذشته می‌ترسم اما افراد زیادی هستند که می‌گویند من از آینده می‌ترسم فقط به این خاطر که ما از چیزهایی می‌ترسیم که برای ما شناخته شده نیستند.

برای موفق شدن باید بتوانید با ترس‌هایی که دارید روبرو شوید و آنها را شکست دهید زیرا تنها راه از بین بردن ترس و قویتر شدن مقابله کردن با آن است.

وقتی با ترس‌هایی که دارید مقابله کنید و آنها را شکست دهید اعتماد به نفس شما بالا می‌رود و قدرتی در وجودتان شکل می‌گیرد که شما را به هر خواسته‌ای می‌رساند.

بزرگترین مانعی که سر راه ما قرار دارد تا ما رشد نکنیم همین ترس‌هایی است که اگر بتونیم با آنها مقابله کنیم و شکست‌شان دهیم به هر موفقیتی که بخواهیم می‌توانیم برسیم.

من به شما قول می‌دهم اگر با ترس‌هایی که دارید مقابله کنید به جایی می‌رسید که فقط اتفاقات خوب، موفقیت، خوشبختی و ثروت را تجربه می‌کنید و زندگیتان رنگ و بوی جدیدی می‌گیرد.

امیدوارم طوری زندگی کنید که سال‌های آینده وقتی نگاه به خودتان می‌کنید بابت تمام چیزهایی که می‌توانستید داشته باشید و فرصت‌هایی که می‌توانستید استفاده کنید افسوس نخورید.

پیشنهاد می‌کنم ویدیو زیر را بارها با دقت تماشا کنید تا متوجه شوید چه ترس‌هایی دارید که مانع موفقیت شما شده است و انگیزه بگیرید در مسیر خواسته‌هایتان حرکت کنید.

وحید رستمی



دانلود

حجم: 122 مگابایت

زمان: 09:55 دقیقه

کیفیت: 1080P

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *