درک دارما و کارما چگونه به تجربه بهتر ما از زندگی کمک می‌کند

درک دارما و کارما چگونه به تجربه بهتر ما از زندگی کمک می‌کند

به نظر شما چرا آدم‌ها با ویژگی‌های ذاتی متفاوت به دنیا می‌آیند؟ چرا همه ما تجربیات متفاوتی در این دنیا داریم؟ چرا هنوز نتوانسته‌ایم بعضی افراد را ببخشیم؟ چرا هر فرد استعداد و علایق متفاوتی دارد؟ فکر می‌کنید دلیل اتفاقات ناخوشایندی که در مسیر زندگی با آنها مواجه می‌شویم چیست؟ و کلی چرای دیگر که ظاهراً پاسخی برای آنها نداریم. امروز می‌خواهم شما را با قانون دارما و قانون کارما آشنا کنم که کمک می‌کنند بتوانیم تجربه بهتری از زندگی داشته باشیم و پاسخ بسیاری از سؤالات زندگی‌مان را بگیریم. ما درجهانی زندگی می‌کنیم که بر پایه یک‌سری قوانین بنا شده است؛ مانند: قانون دارما و قانون کارما که آگاهی از آنها باعث می‌شود با اطمینان بیشتری تصمیم بگیریم و در مسیر رسیدن به خواسته‌هایمان باقدرت بیشتری حرکت کنیم.

قانون دارما

قانون دارما چیست؟ به طور خلاصه دارما ویژگی‌هایی است که با آنها به این دنیا آمده‌ایم تا خودمان را تجربه کنیم. ما قبل از تولد در دنیایی دیگر زندگی می‌کردیم که به آن عالم ذر می‌گویند و تصمیم گرفتیم به این دنیا بیاییم تا خودمان را در قالب جهان مادی تجربه کنیم و می‌دانستیم وارد دنیایی می‌شویم که تضادهای زیادی در آن وجود دارد و این تضادها باعث می‌شود ما حق انتخاب داشته باشیم. قبل از تولد می‌دانستیم چه می‌خواهیم پس ویژگی‌هایی را انتخاب کردیم که در مسیر رسیدن به تجربه خواسته‌ای که داریم به ما کمک کند به همین دلیل با یکسری ویژگی‌ها پا به این دنیا گذاشتیم. اجازه دهید یک مثال بزنم: احتمالاً دیده‌اید بعضی از کودکان وقتی برای کار اشتباهی که انجام می‌دهند آنها را سرزنش می‌کنیم به‌سرعت غمگین می‌شوند، قهر می‌کنند و منتظر می‌مانند تا نازشان را بکشید، درحالی‌که بعضی دیگر به‌محض این اتفاق با جدیت تمام با شما برخورد می‌کنند و با همان زبان کودکانه خودشان می‌گویند تو خیلی بد هستی و دیگر دوستت ندارم و… در واقع این دو کودک دو واکنش متفاوت به یک اتفاق یکسان دارند که بخشی از ویژگی شخصیتی آنهاست و با آن متولد شده‌اند. اگر به رفتار خودتان و اطرافیانتان توجه کنید متوجه می‌شوید تمام آدم‌ها با یک‌سری ویژگی‌های ذاتی متفاوت به این دنیا آمده‌اند که این ویژگی‌ها از زمان تولد همراهشان بوده و خودشان انتخاب کرده‌اند. به دلیل دارما و ویژگی‌های ذاتی، استعداد و علایق افراد متفاوت است و ما با درک این قانون می‌توانیم انتخاب‌های مناسبی با علایق و استعدادهایمان هماهنگ باشد داشته باشیم و به‌جای اینکه ببینیم دیگران چه می‌کنند و افسوس موفقیت آنها را بخوریم، می‌توانیم در مسیر علایق و خواسته‌های واقعی خودمان حرکت کنیم.

قانون کارما

قانون کارما چیست؟ کارما همان قانون عمل و عکس العمل است و می‌گوید هر رفتاری که با دیگران داریم یا هر انرژی که به طبیعت می‌دهیم بازتاب آن به زندگی خودمان برمی‌گردد. به طور مثال: وقتی رفتار نامناسبی با آدم‌ها دارید یا حق کسی را ضایع می‌کنید و یا احساس بدی به فردی می‌دهید و…، انرژی آن از بین نمی‌رود و در زمان و مکان مناسب بازتاب آن عمل به شکل‌های مختلف وارد تجربه زندگی‌تان می‌شود. وقتی قانون کارما را درک کنید، دیگر نگران رفتار خوب یا بد آدم‌ها با خودتان نیستید و می‌دانید آنها هیچ تأثیری در زندگی شما ندارد و خطاهای افراد را به‌ راحتی می‌بخشید چون می‌دانید با بخشیدن دیگران بازتاب آن به زندگی خودتان بر می‌گردد. درک قانون کارما باعث می‌شود انرژی‌های مثبت به طبیعت بدهیم، رفتاری مناسب با تمام آدم‌ها و موجودات داشته باشیم و با اتفاقات، رویدادها و افراد مثبت مواجه شویم که در مسیر تجربه زندگی بهتر به ما کمک می‌کنند. اگر قانون کارما را درک کنیم با خودمان و همه چیز در جهان به صلح می‌رسیم، می‌بخشیم، مثبت فکر می‌کنیم و انرژی‌های مثبت به طبیعت می‌دهیم، نه برای حال خوب دیگران بلکه برای تجربه بهتر زندگی خودمان چون می‌دانیم هر عملی عکس العمل دارد و بازتاب آن را دیر یا زود در زندگی‌مان دریافت خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنم برای درک بهتر قانون دارما و قانون کارما و اینکه چطور این قوانین در تجربه زندگی ما تأثیر می‌گذارند آموزش زیر را با دقت مشاهده کنید.

وحید رستمی



دانلود
حجم: 98 مگابایت زمان: 10:04 دقیقه کیفیت: 1080P

آموزش‌های پیشنهادی

مدیریت پول و حذف هزینه‌های اضافه

رمز و رازهای مسیر موفقیت

چرا بعضی افراد مدام هدف خود را تغییر می‌دهند

راهنمای درون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *