چهار گام ساده برای رسیدن به اهداف واقعی

چهار گام ساده برای رسیدن به اهداف واقعی

در این مقاله آموزشی می‌خواهم شما را با چهار گام ساده برای رسیدن به اهداف واقعی آشنا کنم که حرکت در مسیر دستیابی به موفقیت را برایتان هموار‌تر می‌کند.

گاهی اوقات احساس می‌کنیم چیزی در زندگی‌مان کم است و می‌خواهیم تغییری در روند زندگی‌مان ایجاد کنیم، اما چون هدفی مشخص نداریم فکر می‌کنیم به آن نمی‌رسیم، احساس ناامیدی و ناتوانی می‌کنیم و در رؤیاهای خود سرگردان می‌شویم.

زندگی دقیقاً از جایی آغاز می‌شود که بدانید هدف‌ واقعی‌تان چیست.

اگر ندانید هدف‌ واقعی‌تان چیست و چرا می‌خواهید به آن برسید، هرگز طعم یک زندگی واقعی را نخواهید چشید و ادامه زندگی می‌تواند برای شما سخت و دشوار باشد.

به یاد دارم زمانی که به سختی تلاش می‌کردم تا هدفم را پیدا کنم، چیزی از درون مرا رنج می‌داد. صبح‌ها بدون انگیزه بیدار می‌شدم و سر کاری می‌رفتم که از آن لذت نمی‌بردم و از همان اول صبح منتظر بودم شب شود برگردم خانه به علایقم بپردازم.

من این شکل زندگی را دوست نداشتم، می‌خواستم آزاد باشم و کارها را به شیوه خودم انجام دهم.

من با خودم در یک جنگ درونی بودم تا هدفم را پیدا کنم، تا اینکه به خودم آمدم و گفتم شاید اصلاً  هدف واقعی‌ام را نمی‌شناسم و دقیقاً همین‌طور بود، فقط می‌خواستم موفق شوم؛ اما دقیقاً چه چیزی را با تمام وجود می‌خواهم نمی‌دانستم.

بعد از اینکه هدف‌گذاری کردم و هدف واقعی‌ام را شناختم خیلی زود پیشرفت و موفقیت‌هایم حاصل شد و زندگی‌ام رنگی تازه به خود گرفت.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که هدف‌های واقعی خود را نمی‌شناسید، این چهار گام ساده کمک می‌کند تا هدف‌های واقعی‌تان را از هدف‌های زودگذر تشخیص دهید.

107 آرزوی خود را بنویسید

برای اینکه بتوانیم هدف واقعی خود را تشخیص دهیم در مرحله اول باید تمام علایق و خواسته‌های خود را بهتر بشناسیم، پس 107 آرزوی خود را می‌نویسیم تا از درونی‌ترین لایه‌های ذهن‌مان اهداف کوچک و بزرگ را پیدا کنیم.

احتمالاً نوشتن 107 آرزو برای شما کار ساده‌ای نخواهد بود و در میان راه، نوشتن اهداف کمی سخت می‌شود که این مورد بسیارعالی است و باعث می‌شود به وضوح بیشتری نسبت به خواسته‌هایتان برسید.

اهداف خود را هرس کنید

وقتی 107 آرزوی خود را نوشتید به تمام آنها کلمه چرا؟ اضافه کنید و بنویسید چرا می‌خواهید به آن هدف برسید؟ و بعد اهدافی که برای آن دلایل منطقی ندارید حذف کنید زیرا اهدافی که برای آن دلیلی منطقی ندارید هدف‌های واقعی نیستند فقط دوست داشتنی‌اند.

به اهدافتان امتیاز دهید

بعد از هرس کردن اهداف، تعداد موارد پیش رو کمتر شده و تا حدودی به وضوح رسیده‌ایم که چه چیزهایی را واقعاً می‌خواهیم؛ اما باز هم می‌خواهیم تعداد موارد را کمتر کنیم تا بتوانیم راحت‌تر تصمیم بگیریم.

برای اینکه انتخاب‌ها کمتر شود و راحت‌تر تصمیم بگیریم به اهداف باقی‌مانده از یک تا ده امتیاز می‌دهیم که بالاترین امتیاز ده و پایین‌ترین امتیاز یک است.

اولویت بندی

اگر تا اینجا پیش رفته باشید می‌بینید که 107 آرزو به چند آرزو تبدیل شده‌اند که هدف‌های واقعی ما هستند.

حالا باید اهداف انتخاب شده را اولویت بندی کنید و برنامه‌ای عملی طراحی کنید که قدم به قدم به آن برسید.

یادتان باشد فقط یک هدف را شروع کنید و هر زمان به آن هدف رسیدید بروید سراغ اهداف دیگر، چون می‌خواهیم تمام تمرکز‌مان روی یک هدف باشد و خیلی سریع به آن برسیم.

نتیجه گیری

برای رسیدن به موفقیت و داشتن زندگی زیبا، باید یک هدف واضح و مشخص داشته باشیم که عاشق آن هستیم، فقط این‌طور می‌توانیم موفق شویم و همیشه انگیزه داشته باشیم.

با نوشتن 107 آرزو تمام اهداف‌مان از درونی‌ترین لایه‌های ذهن‌مان مشخص می‌شود.

بعد از نوشتن 107 آرزو اهداف‌مان را هرس می‌کنیم تا بتوانیم تقریباً هدف‌های واقعی‌مان را از هدف‌های غیر واقعی تشخیص دهیم.

وقتی اهداف واقعی تقریباً مشخص شد با امتیاز دادن به آنها می‌توانیم تصمیم‌گیری را ساده‌تر کنیم و اهداف واقعی اصلی خود را بشناسیم.

در آخر با اولویت بندی کردن روی یک هدف متمرکز می‌شویم و برای آن برنامه ریزی می‌کنیم.

از نتایجی که بعد از انجام این چهار گام ساده کسب می‌کنید در همین صفحه بنویسید، مطمئن باشید افراد زیادی با خواندن نتایج شما انگیزه می‌گیرند و کمک می‌کنید آنها نیز بتوانند اهداف واقعی خود را بشناسند و در مسیر علایق خود حرکت کنند.

با عشق منتظر خواندن نتایج شما دوستان عزیزم بعد از انجام این چهار گام ساده هستم.

وحید رستمی

پیشنهادی برای شما

آموزش‌های پیشنهادی

محصولات پیشنهادی

تخفیف!

دوره مهندسی پول و ثروت

قیمت اصلی ۱,۴۹۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹۷۰,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

دوره چهار راه هدفگذاری

قیمت اصلی ۷۷۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۹۹,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در بیست روز

قیمت اصلی ۱۱۷,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵۹,۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس