تسلیم باش و کار را به خدا واگذار کن

تسلیم باش و کار را به خدا واگذار کن

وقتی در مسیر موفقیت حرکت می‌کنید بهترین روشی که مسیر شما را هموار می‌کند تسلیم شدن در برابر خداوند است.

حتماً شما هم هدف و خواسته‌ای داشتید که برای آن خیلی زحمت کشیدید و خواستید کاری ر انجام دهید اما هر چقدر تلاش کردید تلاش‌تان بی نتیجه مانده.

مولانا می‌گوید:

هر لحظه که تسلیم در کارگه تقدیر

آرام‌تر از آهو بی‌باک‌تر از شیرم

هر لحظه که می‌کوشم در کار کنم تدبیر

رنج از پی رنج آید زنجیر پی زنجیر

هر موقع ما کار را به خدا می‌سپاریم و می‌گوییم خدایا خودت کمکم کن، خودت مسیر را نشانم بده و ناامید نیستیم یعنی تسلیم خداوند هستیم و همیشه مسیرمان هموار می‌شود، اما زمانی که تلاش می‌کنیم با فکر و تلاش خودمان کاری را انجام دهیم متوجه می‌شویم ضعیفیم و ناتوانیم.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تصمیم گرفتید کاری را انجام دهید اما هر چقدر دست و پا زدید متوجه شدید کارتان پیش نمی‌رود و نتیجه کمتری گرفتید یا گاهی اوقات اصلا نتیجه نگرفتید فقط به این دلیل که از بی نهایت راهی که ممکن است خداوند سر راهتان قرار دهد آگاه نبودید و روی ذهنتان خیلی حساب کردید و درک نکردید که نتیجه فکرتان حاصل تمام دیده‌ها، شنیده‌ها و تجربیاتی است که تا کنون داشته‌اید.

راحت‌ترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا به خواسته‌هایمان برسیم این است که به خداوند اعتماد کنیم و تسلیم باشیم و اجازه دهیم خداوند ما را راهنمایی و هدایت کند به سمت خواسته‌ای که داریم.

خانم استر هیکس در مثالی از رودخانه‌ی خوشبختی صحبت می‌کند و می‌گوید: رودخانه‌ای وجود دارد که فقط به سمت خوشبختی حرکت می‌کند و کسی که تسلیم خداوند است در قایقی سوار شده که جریان رودخانه خودش او را به سمت خوشبختی می‌برد و او فقط از زیبایی‌های اطراف لذت می‌برد.

خیلی اوقات افرادی که ورشکسته می‌شوند یا با مشکلی مواجه می‌شوند مدام دست و پا می‌زنند تا مشکل‌شان را حل کنند اما هر چقدر که تلاش می‌کنند کمتر نتیجه می‌گیرند و زمانی که بگویند خدایا من دیگه نمی‌دونم و تسلیمم خودت کمکم کن، زمانی است که اتفاقات خوب شروع می‌شوند.

اتفاقات خوب زمانی شروع به رخ دادن می‌کنند که تسلیم خداوند می‌شویم

خداوند از بی نهایت راهی که می‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم اطلاع دارد و می‌داند ساده‌ترین و مناسب‌ترین راه برای اینکه به خواسته‌مان برسیم کدام است، فقط کافیست تسلیم باشیم، احساس خوبی داشته باشیم و اعتماد کنیم به نیرویی به نام خداوند که می‌خواهد ما را هدایت کند آنوقت خواهیم دید در رودخانه خوشبختی حرکت می‌کنیم و سوار بر قایق از زیبایی‌های مسیر لذت می‌بریم.

وحید رستمی



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *