تسلیم باش و کار را به خدا واگذار کن

تسلیم باش و کار را به خدا واگذار کن

وقتی در مسیر موفقیت حرکت می‌کنی تسلیم باش و کار را به خدا واگذار کن، این بهترین روشی است که باعث هموار شدن مسیر شما می‌شود.

حتماً شما هم در گذشته هدف و خواسته‌ای داشته‌اید که برای رسیدن به آن تمام تلاشتان را کرده‌اید؛ اما تلاشتان بی‌نتیجه بوده و آن خواسته محقق نشده است. به نظر شما چه دلیلی باعث شده به آن خواسته نرسید؟

مولانا می‌گوید:

هر لحظه که تسلیم در کارگه تقدیر

آرام‌تر از آهو بی‌باک‌تر از شیرم

هر لحظه که می‌کوشم در کار کنم تدبیر

رنج از پی رنج آید زنجیر پی زنجیر

هر موقع ما کار را به خدا می‌سپاریم و می‌گوییم خدایا خودت کمکم کن، خودت مسیر را نشانم بده و ناامید نیستیم؛ یعنی تسلیم خداوند هستیم و همیشه مسیرمان هموار می‌شود، اما زمانی که تلاش می‌کنیم با فکر و تلاش خودمان کاری را انجام دهیم متوجه می‌شویم ضعیف و ناتوانیم.

روی خدا حساب کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تصمیم گرفته‌اید کاری را انجام دهید؛ اما هر چقدر دست و پا زدید متوجه شدید کارتان پیش نمی‌رود و نتیجه کمتری گرفته‌اید یا گاهی اصلاً نتیجه نگرفته‌اید، فکر می‌کنید چرا این اتفاق رخ داده است؟

دلیل آن این است که از بی‌نهایت راهی که ممکن است خداوند سر راهتان قرار دهد آگاه نبودید و به جای اینکه روی خدا حساب کنید روی افکاری که در ذهنتان داشتید حساب کردید.

افکار ما حاصل تمام دیده‌ها، شنیده‌ها و تجربیاتی است که داریم به همین دلیل وقتی روی افکاری که در ذهن داریم حساب می‌کنیم فقط فرصت‌ها و راه‌هایی را پیدا می‌کنیم که با دیده‌ها، شنیده‌ها و تجربیات ما هماهنگ است.

وقتی به جای اینکه روی افکاری که در ذهن داریم روی خدا حساب می‌کنیم و تسلیم او می‌شویم، برنامه خداوند در زندگی ما عملی می‌شود و بسیاری از فرصت‌ها و راه‌هایی که تا قبل از آن نادیده می‌گرفتیم یا فکر نمی‌کردیم وجود داشته باشند سر راه ما قرار می‌گیرند.

به خداوند اعتماد کنیم

بهترین و سریع‌ترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا به خواسته‌هایمان برسیم این است که به خداوند اعتماد کنیم و به جای اینکه روی خودمان حساب کنیم روی خدا حساب کنیم و کار را به او واگذار کنیم و اجازه دهیم خداوند ما را به بهترین مسیر تحقق خواسته‌مان راهنمایی و هدایت کند.

استر هیکس در مثالی از رودخانه خوشبختی صحبت می‌کند و می‌گوید: رودخانه‌ای وجود دارد که فقط به سمت خوشبختی حرکت می‌کند و کسی که تسلیم خداوند است مثل کسی است که در قایقی سوار شده و جریان رودخانه او را به سمت خوشبختی می‌برد و او به جای تقلا کردن از زیبایی‌های اطراف لذت می‌برد.

خیلی اوقات افرادی که ورشکسته می‌شوند یا با مشکلی مواجه می‌شوند دست و پا می‌زنند تا هر طوری که شده از شر آن مشکل خلاص شوند؛ اما هر چقدر تلاش می‌کنند کمتر نتیجه می‌گیرند و زمانی اتفاقات خوب در زندگی‌شان شروع می‌شود که تسلیم خداوند می‌شوند و می‌گویند: خدایا من دیگر نمی‌دانم خودت کمکم کن.

خداوند از بی‌نهایت راهی که می‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم اطلاع دارد و می‌داند ساده‌ترین و مناسب‌ترین راه برای ما کدام است، فقط کافی است تسلیم باشیم، احساس خوبی داشته باشیم و اعتماد کنیم به نیرویی که می‌خواهد ما را هدایت کند، آن‌وقت خواهیم دید که در رودخانه خوشبختی هستیم.

پیشنهاد می‌کنم فایل آموزشی زیر را مشاهده کنید و به خودتان قول دهید همواره در مواجه با مشکلات به جای اینکه روی خودتان حساب کنید و با تقلا کردن بخواهید کاری را پیش ببرید، تسلیم باشید و کار را به خدا واگذار کنید تا به بهترین و سریع‌ترین راه راهنمایی و هدایت شوید.

وحید رستمی

پیشنهادی برای شما

آموزش‌های پیشنهادی

محصولات پیشنهادی

تخفیف!

دوره مهندسی پول و ثروت

قیمت اصلی ۱,۴۹۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹۷۰,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

دوره چهار راه هدفگذاری

قیمت اصلی ۷۷۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۹۹,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

کتاب صوتی قانون جذب ثروت

قیمت اصلی ۷۷,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵۹,۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *