چرا به دانسته‌های خود عمل نمی‌کنیم

چرا به دانسته‌های خود عمل نمی‌کنیم

همه ما می‌دانیم برای نتیجه گرفتن، پیشرفت کردن و تجربه بهتر از زندگی نیاز است به آنچه می‌دانیم عمل کنیم؛ اما با این حال چرا به دانسته‌های خود عمل نمی‌کنیم؟

به طور مثال: همه ما می‌دانیم باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم تا نه خودمان آسیب ببینیم و نه به دیگران آسیب بزنیم؛ اما خیلی از ما قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنیم.

اگر سؤال شما هم این است که چرا به دانسته‌های خود عمل نمی‌کنیم در این آموزش با من همراه باشید و به آنچه گفته می‌شود عمل کنید تا بتوانید تبدیل به فردی عمل‌گرا شوید و به دانسته‌های خود عمل کنید.

چرا به دانسته‌های خود عمل نمی‌کنیم

بارها پیش آمده تصمیم گرفته‌ایم کارهایی انجام دهیم و برای آن برنامه‌ریزی هم کرده‌ایم؛ ولی هرگز شروع نکرده‌ایم و با بهانه‌هایی مثل از شنبه شروع می‌کنم، از فردا شروع می‌کنم و… اهمال کاری کرده‌ و اقدامی انجام نداده‌ایم.

به نظر شما چرا اهمال کاری می‌کنیم؟

چرا شروع نمی‌کنیم و به آنچه می‌دانیم عمل نمی‌کنیم؟

چه چیزی باعث می‌شود با دانسته‌های خود عمل نکنیم؟

و بسیاری از این سؤالات که نشان می‌دهد دلایلی وجود دارد که باعث می‌شود به دانسته‌های خود عمل نکنیم؛ اما این دلایل چیست؟

   1. انباشت اطلاعات

خیلی از آدم‌ها به جای اینکه به دانسته‌های خود عمل کنند مدام به دنبال کسب اطلاعات هستند و هنوز درک نکرده‌اند آنچه نتیجه را حاصل می‌کند اقداماتی است که انجام می‌دهیم نه صرفاً کسب اطلاعات بیشتر.

شاید افرادی را دیده باشید که به اندازه شما تخصص  و تجربه ندارند، سن و تحصیلات کمتری هم از شما دارند؛ اما از شما موفق‌ترند و از لحاظ مالی و جایگاه خیلی بهتر از شما هستند.

فکر می‌کنید دلیل آن چیست؟

تنها دلیلی که بین نتایج شما و آنها وجود دارد عملگرایی است، آنها به جای کسب اطلاعات بیشتر به آنچه می‌دانند عمل می‌کنند و در ادامه برای بهتر شدن اطلاعات کسب می‌کنند؛ اما شما با کسب اطلاعات می‌خواهید عالی شوید بعد شروع کنید.

در دوره مهندسی پول و ثروت تأکید ویژه‌ای به عمل گرایی داشتم و با شعار عمل گرایی این دوره را شروع کردم و با همین شعار دوره را به پایان رساندم؛ زیرا مشکل اصلی ما داشتن اطلاعات نیست؛ بلکه عمل نکردن به چیزهایی است که می‌دانیم.

اگر اطلاعات عامل موفقیت بود، با وجود اینترنت و گوگل کسی فقیر نبود

   2. باورهای اشتباه

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود به دانسته‌های خود عمل نکنیم این است که باورهای اشتباه در ذهن داریم که مانع اقدام کردن ما می‌شوند.

شاید شما جزء آن دسته افرادی باشید که می‌گویند ایده یا طرحی که الان فلان آدم یا فلان شرکت انجام می‌دهد، روزی ایده و طرح من بوده و قبل از این کسی آن را انجام دهد من در ذهن داشتم.

تا حالا از خودتان پرسیده‌اید که چرا قبل از اینکه کسی ایده یا طرحی که شما قبلاً در ذهن داشته‌اید را انجام دهد، عملی نکرده‌اید؟

دلیل آن باورهای اشتباه و محدود کننده‌ای است که در ذهنتان داشته‌اید.

باورهای اشتباه باعث می‌شوند به دانسته‌های خود عمل نکنیم و اگر عمل نکنیم هر طرح و ایده‌ای که داریم بی‌ارزش است و اصلاً مهم نیست چقدر ایده یا طرح ما عالی است؛ زیرا در نهایت اقدامی برای تحقق آن انجام نمی‌دهیم که به نتیجه برسد و ارزش پیدا کند.

من افراد زیادی را می‌شناسم که ایده‌هایی عالی دارند؛ اما به‌ خاطر باورهای اشتباه شروع نمی‌کنند و می‌گویند این ایده در ایران یا در این شهر جواب نمی‌دهد، به همین دلیل از موفقیت و ثروت و تجربه زندگی زیباتر جا مانده‌اند.

پس اگر می‌خواهید به فردی عمل‌گرا تبدیل شوید و از موفقیت و ثروت جا نمانید باورهای اشتباه و محدود کننده خود را شناسایی و اصلاح کنید.

   3. نداشتن اعتماد به نفس و عزت نفس

بیشتر آدم‌ها به‌خاطر نداشتن اعتماد به نفس و عزت نفس کارشان و خودشان را ارزشمند نمی‌بینند و در نهایت؛ چون هنوز ارزش‌های خودشان و کارشان را پیدا نکرده‌اند به دانسته‌های خود عمل نمی‌کنند.

وقتی توانمندی و ارزشمندی‌های خودمان را پیدا کنیم تبدیل به فردی می‌شویم که به دانسته‌های خود عمل می‌کند و دستاوردهایی بزرگ خلق می‌کند.

در فایل آموزشی امروز تمرینی ارائه داده‌ام که کمک می‌کند توانایی‌ها و ارزشمندی‌های خودتان را پیدا کنید و با آگاهی به ارزش‌هایی که دارید به دانسته‌های خود عمل کنید و نتایجی عالی برای خود رقم بزنید.

   4. انگیزه

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود به دانسته‌های خود عمل نکنیم نداشتن انگیزه است.

بعضی از افراد فکر می‌کنند دلیل عمل نکردن به دانسته‌ها تنبلی، بی‌اراده بودن، اهمال کاری و… است؛ ولی من فکر می‌کنم دلیل همه آنها فقط و فقط موضوع داشتن یا نداشتن انگیزه است.

اگر ما انگیزه داشته باشیم هرگز تنبلی نمی‌کنیم و بی‌اراده نیستیم؛ بلکه عاشق انجام کارهایی هستیم که ما را رشد می‌دهد و باعث می‌شود به خواسته خود برسیم.

تنبلی، بی‌اراده بودن، اهمال کاری و… زمانی شروع می‌شود که ما بی‌انگیزه باشیم و با بی‌انگیزه بودن تصمیم بگیریم بخواهیم کاری را شروع کنیم و یا اقدامی انجام دهیم.

موضوع مهمی که باید درک کنیم این است که انگیزه خود به خود به وجود نمی‌آید؛ بلکه انگیزه زمانی درون ما شکل می‌گیرد که شروع کنیم و نتیجه کسب کنیم.

وقتی شروع می‌کنیم و نتیجه کسب می‌کنیم، آن وقت با این احساس که من در حال رشد و پیشرفت هستیم انگیزه درون ما شکل می‌گیرد و کمک می‌کند در مسیر رسیدن به خواسته خود عمل‌گرا باشیم و به دانسته‌های خودمان بیشتر عمل کنیم.

مراقب باشید احساسات لحظه‌ای که گاهی اوقات با شنیدن یک جمله یا یک اتفاق به وجود می‌آیند را با انگیزه اشتباه نگیرید.

احساسات لحظه‌ای باعث نمی‌شوند ما عمل‌گرا شویم و به دانسته‌های خود عمل کنیم؛ بلکه فقط در همان لحظه ما را احساساتی می‌کنند و خیلی زود فراموش می‌کنیم چه می‌خواستیم و چه کاری قرار بود انجام دهیم.

     5. جایگاه اشتباه رنج و لذت در ذهن

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود به دانسته‌های خود عمل نکنیم جایگاه اشتباه رنج و لذت در ذهن خیلی از ماست که باعث می‌شود ذهن ما از انجام کارهای درست رنج و از انجام کارهای اشتباه لذت ببرد.

به طور مثال: یک فرد سیگاری به این دلیل سیگار را ترک نمی‌کند که لذت سیگار کشیدن در ذهن او بیشتر از سیگار نکشیدن است و زمانی می‌تواند سیگار را ترک کند که جایگاه لذت در ذهن او تبدیل به رنج شود؛ یعنی سیگار کشیدن برای او رنج آور و سیگار نکشیدن لذت بخش شود.

اگر بتوانیم کاری کنیم که ذهن ما از شرایط فعلی رنج ببرد و عاشق عملگرایی شود، آن وقت تبدیل به فردی می‌شویم که با سرعت بسیار زیاد در مسیر رسیدن به خواسته خود حرکت می‌کند و توقف ناپذیر است.

برای درک بهتر این موضوع تمرینی که در فایل آموزشی زیر گفته‌ام را انجام دهید تا از نتیجه آن شگفت‌زده شوید.

پس اگر می‌خواهید بدانید چرا به دانسته‌های خود عمل نمی‌کنیم و چطور به دانسته‌های خود عمل کنیم، پیشنهاد می‌کنم فایل آموزشی زیر را با دقت بارها و بارها تماشا کنید و به تمرینات آن عمل کنید تا تبدیل به فردی عمل‌گرا و توقف ناپذیر شوید.

وحید رستمی

پیشنهادی برای شما

آموزش‌های پیشنهادی

محصولات پیشنهادی

تخفیف!

دوره مهندسی پول و ثروت

قیمت اصلی ۱,۴۹۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹۷۰,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

دوره چهار راه هدفگذاری

قیمت اصلی ۷۷۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۹۹,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در بیست روز

قیمت اصلی ۱۱۷,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵۹,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

کتاب صوتی راز ثروت

قیمت اصلی ۵۹,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۷,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

کتاب صوتی چگونه مغناطیس پول شویم

قیمت اصلی ۶۹,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۷,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید

قیمت اصلی ۱۲۹,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵۹,۰۰۰ تومان است.

11 دیدگاه برای “چرا به دانسته‌های خود عمل نمی‌کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس