چه زمانی باید تغییر کنیم

چه زمانی باید تغییر کنیم

گاهی در زندگی با چالش‌هایی روبرو می‌شویم که به ما نشان می‌دهند باید تغییر کنیم و از شرایطی که در آن هستیم عبور کنیم تا به مرحله‌ای بهتر از زندگی برسیم؛ اما بسیاری از ما متوجه نمی‌شویم چه زمانی باید تغییر کنیم.

حتماً شما هم افرادی را دیده‌اید که شرایط خوبی داشته و زندگی آرامی را تجربه می‌کردند؛ اما بعد از مدتی همه چیز در زندگی‌شان تغییر کرد و شرایط سخت به سراغشان آمد و به جایی رسیدند که مجبور شدند هر کاری انجام دهند تا از آن شرایط خارج شوند.

به نظر شما چه دلیلی باعث می‌شود از شرایط خوب به شرایط سخت برسیم؟

فکر می‌کنید چه کاری باید انجام دهیم که هرگز به چنین شرایطی دچار نشویم؟

چه کاری انجام دهیم تا با مسائل و مشکلاتی که باعث ناامیدی ما می‌شود و انگیزه را از ما می‌گیرد برخورد نکنیم؟

چطور عمل کنیم تا به جایی نرسیم که مجبور شویم کارهایی را انجام دهیم که به خودمان بگوییم ای‌کاش قبلاً انجام می‌دادم؟

پاسخ تمام این سؤالات تغییر است، باید قبل از اینکه همه چیز در زندگی‌مان به سمت سقوط حرکت کند، مسائل و مشکلاتی که با آنها روبرو می‌شویم را حل کنیم و به جای پشت‌گوش انداختن یا فرار از آنها اقداماتی انجام دهیم که در نهایت منجر به رشد ما شود.

اگر تغییر نکنیم و از چالش‌هایی که سر راهمان قرار می‌گیرد عبور نکنیم، از روند طبیعی جهان هستی که همواره در حال بیشتر شدن و بهتر شدن است عقب می‌مانیم و در نهایت به جایی می‌رسیم که مسائل و مشکلات زندگی‌مان آن‌قدر زیاد شده که تمام تلاشمان را می‌گذاریم تا فقط زنده بمانیم.

نقطه عطف

بسیاری از آدم‌ها زمانی تغییر می‌کنند که به نقطه عطف برسند، نقطه عطف جایی است که دیگر راهی نداشته باشند جزء پذیرفتن شرایط و عمل کردن به شیوه‌ای دیگر.

بعضی آدم‌ها تا به مرز نابودی نرسند تغییر نمی‌کنند و آن‌قدر پافشاری می‌کنند تا همه چیزشان را از دست می‌دهند و بعد مجبور می‌شوند شرایط را بپذیرند و تغییر کنند.

اما افراد موفق قانون جهان هستی را درک کرده‌اند و می‌دانند قبل از رسیدن به نقطه عطف باید تغییر کنند به همین دلیل هرگز با چالشی مواجه نمی‌شوند که آنها را نابود کند و دیگر نتوانند ادامه دهند.

جهان هستی بر پایه گسترش بنا شده و مانند قطاری است که همواره فقط به سوی رشد، پیشرفت، بیشتر شدن و بهتر شدن حرکت می‌کند و هرگز متوقف نمی‌شود.

اگر تغییر نکنیم و مدام به دنبال بهتر شدن نباشیم از روند گسترش جهان هستی جا می‌مانیم و در نهایت به شرایطی می‌رسیم که مجبور می‌شویم هر کاری انجام دهیم تا فقط زنده بمانیم.

چه زمانی باید تغییر کنیم

بهترین زمان برای تغییر، همین امروز و همین لحظه است.

اگر به اطرافتان نگاه کنید متوجه می‌شوید همه چیز در حال رشد، پیشرفت، بیشتر شدن و بهتر شدن است و انسان‌ها هر روز با اختراعات جدید و کشف روش‌های جدید و تلاش برای رسیدن به خواسته‌های جدید در مسیر پیشرفت که مسیر حرکتی جهان است حرکت می‌کنند.

شرایط فعلی زندگی هرگز پایدار نیست، وضعیت زندگی ما هر چقدر هم که خوب و عالی باشد باز هم باید به فکر بهتر شدن و پیشرفت کردن باشیم و متوقف نشویم تا از روند حرکتی جهان عقب نمانیم.

دلیل اینکه همیشه خواسته‌ای داریم که می‌خواهیم به آن برسیم این است که در مسیر گسترش جهان هستی حرکت کنیم و از قطاری که در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند جا نمانیم.

پس هرگز به جایی نخواهیم رسید که بگوییم دیگر خواسته‌ای ندارم؛ چون همواره جهان در حال بیشتر شدن و بهتر شدن است و ما با مشاهده آنها حتماً خواسته‌های جدیدی خواهیم داشت.

زمانی که توقف کنیم و برای پیشرفت بیشتر تلاش نکنیم به مرور به سمتی حرکت می‌کنیم که فاصله ما از روند حرکتی جهان زیاد می‌شود و آن‌وقت شرایط هر روز سخت و سخت‌تر می‌شود و به جایی می‌رسیم که مجبور می‌شویم هر کاری انجام دهیم تا از آن شرایط خارج شویم.

پیشنهاد می‌کنم فایل آموزشی زیر را با دقت مشاهده کنید تا به درک بهتری از موضوع تغییر برسید و متوجه شوید چرا باید تغییر کنیم؟ چه زمانی باید تغییر کنیم؟ و اگر تغییر نکنیم چه رنج‌هایی متحمل خواهیم شد؟ و…

وحید رستمی

پیشنهادی برای شما

آموزش‌های پیشنهادی

جدیدترین محصولات

تخفیف!

دوره مهندسی پول و ثروت

قیمت اصلی ۱,۴۹۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹۷۰,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

دوره چهار راه هدفگذاری

قیمت اصلی ۷۷۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۹۹,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در بیست روز

قیمت اصلی ۱۱۷,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵۹,۰۰۰ تومان است.

2 دیدگاه برای “چه زمانی باید تغییر کنیم

  1. 18e5a42a826ea2024a29a4ffc7938216
    مریم کرانی گفته:

    سلام ببخشید اگز انجام دادم وذهن دیگه نپذیرفت دوباره از اول انجام دهیم

    • Logo servatsj 1030x1030 1
      ثروت سازان جوان گفته:

      درود بر شما دوست گرامی
      ذهن ما به طور پیش فرض تمایل داره الگوهای قدیمی رو تکرار کنه و مانع از انجام کارهای جدید بشه، منظور از الگوهای قدیمی همون افکار و باورهایی هستند که داریم، به همین خاطر در شروع کار وقتی تصمیم می‌گیریم برای رشد و پیشرفت بیشتر تلاش کنیم با ایده‌ها و افکاری که می‌خواهند انگیزه رو از ما بگیرند یا باعث ناامیدی ما بشن از سمت ذهنمون روبرو هستیم که راه حل اون مقاومت و تکرار افکار جدید و شروع کردن از کارهای کوچیکه.
      بهترین کاری که می‌تونید انجام بدید اینه که آموزش‌های سایت رو بارها و بارها مشاهده کنید و فقط به یک بار مشاهده هر آموزش اکتفا نکنید، تکرار باعث میشه ذهن به مرور با شما همراه بشه و کمک کنه آرام آرام اقدامات کوچکی انجام بدید و هرچه بیشتر تکرار کنید اقدامات کوچک به مرور بزرگتر میشن و در نتیجه نتایج بزرگتری هم کسب می‌کنید.
      امیدوارم با قدرت شروع کنید و از اتفاقات خوبی که کسب می‌کنید برای ما هم بنویسید. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *