دلیل موفقیت و شکست‌ گذشته‌مان چیست

دلیل موفقیت و شکست گذشته‌مان چیست

همه ما در گذشته توانسته‌ایم به یک‌سری موفقیت‌های کوچک و بزرگ برسیم، البته در بعضی مواقع هم شکست‌هایی را تجربه کرده‌ایم، اما چون الگویی از موفقیت و شکست گذشته‌مان نداریم نمی‌دانیم چه عواملی باعث موفقیت و شکست ما شده است یا به عبارتی دیگر نمی‌دانیم دلیل موفقیت و شکست‌ گذشته‌مان چیست.

اگر بتوانیم گذشته خود را به یاد بیاوریم می‌توانیم متوجه شویم چه عواملی برای رسیدن به موفقیت به ما کمک کرده و چه عواملی باعث شکستمان شده است.

وقتی الگوی شخصی موفقیت و شکست گذشته‌مان را پیدا کنیم به راحتی می‌توانیم مشخص کنیم از این به بعد انجام چه کارهایی ما را به موفقیت می‌رساند و انجام چه کارهایی موجب شکستمان می‌شود.

الگوی شخصی

برای اینکه بتوانیم به الگویی دقیق از موفقیت و شکست‌های گذشته‌مان برسیم باید ببینیم چطور فکر می‌کردیم، چه افکار و احساسی داشتیم، چه باوری داشتیم و چه ارتباطی بین خواسته‌هایی که به آنها رسیده‌ایم و خواسته‌هایی که به آنها نرسیده‌ایم وجود دارد.

با نوشتن خواسته‌هایی که به آنها رسیده‌ایم و خواسته‌هایی که به آنها نرسیده‌ایم به یک‌سری موارد مشترک می‌رسیم که الگوی شخصی ما را نشان می‌دهند.

به طور مثال: احتمالاً خواسته‌هایی که به آنها رسیده‌اید همواره آن خواسته گوشه‌ای از ذهنتان بوده و آن را مرور و تجسم می‌کردید یا باور داشتید اگر کسی توانسته به آن خواسته برسد من هم می‌توانم و…

و احتمالاً خواسته‌هایی که به آنها نرسیده‌اید ترس دلیل آن بوده، مثلاً می‌ترسیدید به خواسته‌تان نرسید یا اینکه اگر شکست بخورید چه می‌شود و…

اگر بتوانید گذشته را به یاد بیاورید به وضوح متوجه می‌شوید در تمام خواسته‌هایی که به آنها رسیده‌اید و تمام خواسته‌هایی که به آنها نرسیده‌اید یک‌سری عوامل مشترک وجود دارد که نشان دهنده دلیل موفقیت و شکست گذشته‌تان است.

زمانی که به الگوی شخصی خودمان برسیم نیاز نیست کارهای زیادی انجام دهیم تا به خواسته‌هایمان برسیم؛ بلکه باید همان عوامل مشترکی که در گذشته باعث موفقیتمان شده است را انجام دهیم تا به موفقیت برسیم.

اگر عاملی در گذشته بارها باعث موفقیت ما شده می‌تواند موجب موفقیت‌های دیگر ما هم شود

و اگر عاملی در گذشته باعث شکست ما شده همان عامل باز موجب شکست ما می‌شود.

چرا باید الگوی شخصی داشته باشیم

داشتن الگوی شخصی به ما کمک می‌کند با خیال راحت حرکت کنیم و انگیزه داشته باشیم؛ چون به طور دقیق می‌دانیم انجام چه کارهایی باعث موفقیت و انجام چه کارهایی موجب شکست ما می‌شود.

پیشنهاد می‌کنم فایل آموزشی زیر را مشاهده کنید تا با توضیحات بیشتری که داده‌ام متوجه شوید دلیل موفقیت و شکست گذشته‌تان چیست و اگر جزو افرادی هستید که هدف ندارید یا نمی‌دانید چطور می‌توانید به اهداف خود برسید پیشنهاد می‌کنم حتماً از دوره چهار راه هدفگذاری استفاده کنید.

در دوره چهار راه هدفگذاری با راهکارهایی عملی، ساده و کاربردی می‌توانید به راحتی به هر هدفی برسید؛ زیرا وقتی از مسیر درست حرکت کنید نیازی نیست سختی بکشید یا کارهای پیچیده‌ای انجام دهید تا به خواسته‌های خود برسید فقط نیاز است از مسیر درست حرکت کنید.

وحید رستمی

پیشنهادی برای شما

آموزش‌های پیشنهادی

جدیدترین محصولات

تخفیف!

دوره مهندسی پول و ثروت

قیمت اصلی ۱,۴۹۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹۷۰,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

دوره چهار راه هدفگذاری

قیمت اصلی ۷۷۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۹۹,۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *