کارمند باشیم یا کارآفرین

کارمند باشیم یا کارآفرین؟

به نظر شما بهتر است کارمند باشیم یا کارآفرین؟ یا به عبارتی دیگر بهتر است برای دیگران کار کنیم یا کسب و کار شخصی خودمان را داشته باشیم؟

خب قطعاً آدم‌ها متفاوت هستند با ویژگی‌های متفاوت و هر کس اگر متوجه ویژگی‌های خودش باشد می‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد و بهترین انتخاب را داشته باشد، پس بیایید انواع ویژگی‌ها را بررسی کنیم تابتوانید متوجه شوید کارمند باشید بهتر است یا کارآفرین.

ویژگی امنیت

برای بعضی آدم‌ها امنیت اهمیت خیلی زیادی دارد، آنها افرادی هستند که دوست دارند هر ماه حقوق ثابت دریافت کنند، بیمه‌ تامین اجتماعی داشته باشند، بعد از سال‌ها بتوانند حقوق بازنشستگی بگیرند و…

این افراد اگر بخواهند کسب و کار شخصی داشته باشند هرگز موفق نخواهند بود به این دلیل که در کسب و کار شخصی هیچ تضمین و امنیتی وجود ندارد و ممکن است در مسیر با چالش‌هایی مواجه شوند که به خاطر نبود امنیت قادر به عبور از آنها نباشند.

به فرض مثال: از آنجایی که کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار شخصی نیازمند صبر و امید است، ممکن است تا ماه‌ها خبری از درآمد نباشد و حتی تمام پولی هم که هزینه می‌کنیم از بین برود به همین دلیل این افراد به جای ادامه دادن عقب نشینی را ترجیح می‌دهند و نهایتاً یک فرد شکست خورده خواهند بود.

بهترین شغل برای فردی که امنیت برای او اهمیت بالایی دارد کارمندی یا کارکردن برای دیگران است و قطعاً در این شغل خیلی موفق‌تر خواهد بود تا این که بخواهد کارآفرین باشد و کسب و کار شخصی داشته باشد.

ویژگی آزادی

دسته‌ای دیگر افرادی هستند که آزادی برای آنها اهمیت بالایی دارد، این افراد دوست دارند کارها را به شیوه‌ خودشان انجام دهند و دوست ندارند برای کاری که انجام می‌دهند محدود به زمان باشند و…

مثلاً آنها دوست ندارند ساعت مشخصی کار کنند یا برای تفریح و استراحت از کسی مرخصی بگیرند بلکه می‌خواهند هر زمان دوست داشتند کار کنند و برای تفریح یا استراحت نیاز به اجازه کسی نباشد.

افرادی که آزادی برای آنها اهمیت زیادی دارد می‌توانند کارآفرین‌های خوبی باشند و در کسب و کارهای شخصی خیلی موفق‌تر خواهند بود تا اینکه بخواهند برای دیگران کار کنند.

فردی که آزادی برای او خیلی مهم است اگر برای دیگران کار کند نسبت به خودش و کاری که انجام می‌دهد احساس بدی خواهد داشت و در نتیجه هیچ موفقیتی در آن کار نخواهند داشت اما اگر بخواهد کسب و کار خودش را شروع کند می‌تواند چالش‌ها را بپذیرد و برای رسیدن به آزادی ادامه دهد.

ویژگی میانه

بعضی افراد هستند که دوست دارند کسب و کار شخصی خودشان را داشته باشند اما امنیت هم برای آنها مهم است این افراد چگونه باید عمل کنند؟

این افراد باید در کنار شغل کارمندی سعی کنند آرام آرام کسب و کار شخصی خودشان را شروع کنند و کاری انجام دهند که به آن علاقه دارند و تلاش کنند هر روز کسب و کار خودشان را  رشد دهند و زمانی که به یک درآمد قابل قبولی رسیدند از کار کردن برای دیگران دست بکشند و روی کسب و کار شخصی خودشان متمرکز شوند.

با توجه به ویژگی‌های گفته شده ببینید شما جزء کدام دسته هستید و متناسب با ویژگی‌های شخصی‌تان عمل کنید تا بتوانید بهتر تصمیم را بگیرید و انتخاب‌های بهتری داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنم ویدیو زیر را با دقت مشاهده کنی تا با توضیحات بیشتری که داده‌ام بتوانی بهترین تصمیم را بگیری و بهترین انتخاب را داشته باشی.

وحید رستمی



 

دانلود

حجم: 66 مگابایت

زمان: 06:55 دقیقه

کیفیت: 1080P

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *