چطور به موفقیت‌های بزرگ و ثروت‌های پایدار برسیم

چطور به موفقیت‌های بزرگ و ثروت‌های پایدار برسیم

به نظر شما چرا بعضی افراد به موفقیت‌های بزرگ و ثروت‌های پایدار می‌رسند؛ اما بعضی دیگر ثابت می‌مانند یا بعد از مدتی ورشکسته می‌شوند؟

آیا افرادی که توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگ برسند و ثروت آنها پایدار باشد و همواره رشد و پیشرفت داشته باشند کار خاصی انجام می‌دهند؟

فکر می‌کنید چطور می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگ و ثروت‌های پایدار برسیم؟

امروز قصد دارم نکاتی را با شما به اشتراک بگذارم که عمل کردن به آنها باعث رشد و پیشرفت بزرگی در زندگی شما خواهد شد و متوجه می‌شوید چرا بعضی افراد همیشه موفق و ثروتمند هستند؛ اما بعضی دیگر بعد از مدتی ورشکسته می‌شوند.

اگر سؤال شما هم این است که چطور به موفقیت‌های بزرگ و ثروت‌های پایدار برسیم؟ پس در ادامه با من همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

متخصص باشید

مهم‌ترین ویژگی افراد موفق و ثروتمند این است که آنها در کار خود متخصص هستند و این تخصص بالای آنهاست که باعث می‌شود به موفقیت‌های بزرگ و ثروت‌های بسیار برسند.

اگر توجه کنید در هر زمینه‌ای افراد متخصص نسبت به افراد دیگر که در همان زمینه فعالیت دارند موفق‌تر و ثروتمندتر هستند به این دلیل که آدم‌ها ترجیح می‌دهند برای حل مشکل خود به یک متخصص مراجعه کنند، پس طبیعی است که افراد متخصص به موفقیت‌های بزرگ و ثروت‌های زیاد برسند.

اما آیا تخصص داشتن در یک زمینه خاص به تنهایی کافی است؟

آیا فقط با متخصص شدن در یک زمینه خاص می‌شود به موفقیت‌های بزرگ و ثروت‌های بسیار رسید؟

قطعاً خیر، فقط تخصص در یک حوزه خاص نیست که افراد را به موفقیت بزرگ و ثروت پایدار می‌رساند، افرادی که به چنین موفقیت‌هایی می‌رسند چیزهایی می‌دانند که بقیه نمی‌دانند.

امروز با عمل کردن به آنچه یاد می‌گیرید متوجه می‌شوید چرا موفقیت و ثروت‌ بعضی افراد همیشگی است و ادامه دارد؛ اما موفقیت بعضی دیگر ثابت می‌ماند یا بعد از مدتی ورشکسته می‌شوند.

با موضوعات مربوط به شغل‌ خود آشنا باشید

تفاوت افرادی که به موفقیت و ثروت پایدار می‌رسند و افرادی که بعد از مدتی ورشکسته می‌شوند یا در بهترین حالت موفقیت آنها ثابت می‌ماند فقط در یک چیز است، آن هم آشنایی با موضوعات مربوط به شغلی که در آن فعالیت می‌کنند.

برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ و ثروت پایدار باید نه تنها متخصص کار خودمان باشیم؛ بلکه با موضوعاتی که به زمینه فعالیت ما مربوط می‌شود نیز آشنایی داشته باشیم تا هم درصد اشتباه کردنمان کاهش پیدا کند و هم اگر با مسئله‌ای روبرو شدیم توانایی عبور از آن را داشته باشیم.

به طور مثال: مدیر دو شرکت که در یک زمینه فعالیت دارند را در نظر بگیرید که یکی از آنها فقط متخصص کار خودش است و دیگری نه تنها متخصص کار خودش است؛ بلکه با موضوعاتی که به شرکت و بخش‌های کسب و کار هم مربوط می‌شود آشنایی دارد.

فردی که فقط متخصص است ممکن است در استخدام افراد اشتباه کند و آدم‌هایی را وارد کسب و کارش کند که نه تنها باعث رشد و پیشرفت شرکت نمی‌شود؛ بلکه آن شرکت را به نابودی و شکست می‌کشاند.

فردی که فقط متخصص کار خودش است و با قوانین مالیاتی، قوانین قضایی، قوانین کار و… که به زمینه فعالیت یک شرکت مربوط است آشنایی ندارد، مدام اشتباه خواهد کرد و اشتباهات گوناگون این‌قدر تکرار می‌شوند که در نهایت باعث ورشکستگی آن فرد می‌شود.

شاید بگویید می‌توانیم کارهای مربوطه را به افراد دیگر که متخصص آن هستند واگذار کنیم، اما فرض کنید به هر دلیلی آن فرد از مجموعه شما خارج شود.

آیا راهی برای حل مشکلی که با آن روبرو هستید دارید؟

آیا صبر می‌کنید یکی پیدا شود مشکل شما را رفع کند یا خودتان تا حدی آشنایی دارید که لنگ نمانید؟

دلیلی که بعضی آدم‌ها به موفقیت و ثروت پایدار می‌رسند این است که آنها نه تنها متخصص کار خود هستند؛ بلکه با موضوعات مربوط به زمینه فعالیت خود هم آشنا هستند به همین دلیل هرگز به جایی نمی‌رسند که یک مشکل بتواند باعث توقف یا شکست آنها شود.

پیشنهاد می‌کنم این آموزشی را بارها و بارها با دقت مشاهده کنید تا با توضیحات بیشتر و نکاتی که در آن گفته‌ام بتوانید به موفقیت‌های بزرگ و ثروت‌های پایدار برسید و هرگز به جایی نرسید که مشکلات مسیر باعث شود درجا بزنید یا شکست بخورید.

وحید رستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *