چرا بعضی افراد مدام هدف خود را تغییر می‌دهند

چرا بعضی افراد مدام هدف خود را تغییر می دهند

به نظر شما چرا بعضی افراد مدام هدف خود را تغییر می‌دهند و نمی‌توانند تا رسیدن به نتیجه نهایی روی یک هدف متمرکز باقی بمانند؟

چرا بسیاری از آدم‌ها در ابتدا با هیجان و انگیزه کاری را شروع می‌کنند؛ اما بعد از مدتی بی انگیزه می‌شوند و  آن را رها کرده و سراغ کار دیگری می‌روند؟

چه مشکلی وجود دارد که این افراد مدام هدف خود را تغییر می‌دهند و نمی‌توانند تا گرفتن نتیجه ادامه دهند؟

اگر سؤال شما هم این است که چرا بعضی افراد مدام هدف خود را تغییر می‌دهند، تا انتهای این آموزش با من همراه باشید تا به پاسخ سؤال خود برسید.

هدف واقعی داشته باشید

بزرگ‌ترین مشکلی که باعث می‌شود بعضی افراد مدام هدف خود را تغییر دهند و نتیجه‌ای نگیرند این است که آنها یک هدف واقعی؛ یعنی هدفی واضح و مشخص ندارند.

 وقتی روی علایقمان شناخت نداشته باشیم و به طور واضح ندانیم چه خواسته‌ای داریم، به دنبال موضوعاتی می‌رویم که از نظر اکثریت جامعه زیباست نه آنچه با تمام وجود می‌خواهیم به آن برسیم.

افرادی که هدف واقعی ندارند و در مسیری که اکثر افراد جامعه می‌روند حرکت می‌کنند، تا زمانی که علایق واقعی خود را شناسایی نکنند در مسیر اشتباه هستند و دستاوردی نخواهند داشت.

هرگاه اکثریت افراد یک جامعه به موضوعی خاص علاقه‌مند شدند فوراً از آن موضوع فاصله بگیرید و مطمئن باشید مسیر درست خلاف رفتار اکثریت جامعه است؛ زیرا اگر مسیر آنها درست بود تعداد افراد فقیر بیشتر از افراد موفق نبود

وقتی از اهداف واقعی صحبت می‌کنم؛ یعنی هدفی واضح و مشخص انتخاب کنید، هدفی که عشق و علاقه شماست نه آنچه از نظر دیگران زیبا یا جالب است.

بیشتر آدم‌ها چون یک هدف واضح و مشخص ندارند خیلی مطمئن نیستند که چه می‌خواهند به همین دلیل اهدافی را انتخاب می‌کنند که از نظر جامعه زیبا به نظر می‌رسد.

چگونه اهداف واقعی خود را پیدا کنیم؟

برای اینکه هدف واقعی خود را پیدا کنیم باید بتوانیم مهم‌ترین خواسته‌های خود را شناسایی کنیم و بر اساس اولویت آنها را دسته‌بندی کنیم تا به مهم‌ترین هدف خود یعنی هدف واقعی برسیم.

برای پیدا کردن اهدف واقعی در فایل آموزشی زیر توضیحات بیشتر و تمرین ارائه داده‌ام که کمک می‌کند بتوانید هدف واقعی خود را شناسایی کنید. پس پیشنهاد می‌کنم این آموزش را حتماً با دقت مشاهده کنید تا بتوانید به یک هدف واضح و مشخص برسید.

تمرکز روی هدف واقعی چه تأثیری دارد؟

تمرکز روی یک هدف مشخص و پرهیز از پراکندگی باعث می‌شود سرعت اتفاقات افزایش یابد و سریع‌تر نتیجه بگیریم.

فرض کنید می‌خواهید کتابی را مطالعه کنید که به رشد فردی شما کمک می‌کند، اگر به جای مطالعه پیوسته آن هر چند وقت یک بار و پراکنده کمی از کتاب را مطالعه کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اتفاقی که می‌افتد این است که هرگز آن کتاب را تمام نمی‌کنید، حتی اگر آن را تمام کنید قطعاً چیزی یاد نمی‌گیرید که باعث رشد فردی شما شود، فقط کلی زمان از دست داده‌اید.

وقتی هدفی واضح و مشخص نداشته باشید پراکنده فعالیت می‎کنید و نه تنها زحمات شما به نتیجه نمی‌رسد؛ بلکه باعث می‌شود بی انگیزه شوید و از ادامه دادن دست بکشید یا اینکه سراغ هدفی دیگر بروید.

زمانی که روی هدفی که به آن علاقه دارید تمرکز می‌کنید پیشرفت‌های کوچک خود را مشاهده می‌کنید و همین باعث می‌شود انگیزه بگیرید و تا رسیدن به نتیجه ادامه دهید.

وقتی به یک هدف می‌رسید انگیزه، اعتماد به نفس و عزت نفس شما چند برابر می‌شود و به این باور می‌رسید که اگر من توانستم به این هدف برسم پس به اهداف دیگری هم می‌توانم برسم.

با تمریناتی که در دوره چهار راه هدفگذاری گفته شده به راحتی ‌می‌توانید اهداف واقعی خود را شناسایی کنید و با برنامه‌ای عملی، ساده و کاربردی در مسیر درستی برای رسیدن به اهداف و علایق خود حرکت کنید.

آنچه ما نیاز داریم شناسایی اهداف واقعی و برنامه‌ای عملی است که ما را در مسیر رسیدن به خواسته‌هایمان قرار می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنم فایل آموزشی زیر را با دقت مشاهده کنید تا متوجه شوید چرا بعضی افراد مدام هدف خود را تغییر می‌دهند؟ و چطور هدف واقعی خودمان را پیدا کنیم؟ تا در تله اهداف اشتباه که نه تنها نتیجه حاصل نمی‌کنند؛ بلکه موجب بی انگیزه شدن ما می‌شوند گیر نکنیم.

وحید رستمی

پیشنهادی برای شما

آموزش‌های پیشنهادی

محصولات پیشنهادی

تخفیف!

دوره مهندسی پول و ثروت

قیمت اصلی ۱,۴۹۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۹۷۰,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

دوره چهار راه هدفگذاری

قیمت اصلی ۷۷۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۹۹,۰۰۰ تومان است.

تخفیف!

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در بیست روز

قیمت اصلی ۱۱۷,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵۹,۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *