نتایج زندگی ما حاصل چه چیزهایی است

نتایج زندگی ما حاصل چه چیزهایی است

به نظر شما چه عواملی در نتایج زندگی ما تاثیر دارد؟

چطور می‌توانیم نتایج دلخواهمان را به وجود بیاوریم؟

خبر خوب اینکه شرایط فعلی شما هرچه باشد قابل تغییر است و اگر به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود عمل کنید نتیجه زندگیتان تغییر خواهد کرد و شرایط دلخواهتان را می‌توانید به وجود آورید.  

انتخاب‌ها

اولین چیزی که باید به آن آگاه باشیم این است که نتایج زندگی ما حاصل انتخاب‌های ماست.

در هر لحظه با انتخاب‌هایی که داریم بازخورد آن را دریافت می‌کنیم به طور مثال: شما در این لحظه انتخاب کردید این مطلب را مطالعه کنید و نکته جدیدی بیاموزید و این انتخاب را هم داشتید که کار دیگری انجام دهید، پس نتیجه انتخاب فعلی شما مطالعه و یادگیری است در حالیکه نتیجه انتخابی دیگر می‌توانست متفاوت باشد.

شرایط فعلی زندگی شما حاصل انتخاب‌های گذشته‌تان است و برای تغییر شرایط فعلی نیاز نیست کارهای عجیب و غریبی انجام دهید فقط کافیست انتخاب دیگری داشته باشید و از زمانی که دارید بهتر استفاده کنید مثلاً: به جای تماشای فیلم و گشت و گذار در فضاهای مجازی می‌توانید کتاب بخوانید، آموزش ببینید و یا برای هدفی که دارید اقدامی انجام دهید و مطمئن باشید اگر انتخاب درستی داشته باشید نتیجه درستی هم خواهید گرفت.

پس همواره مراقب باشید چه انتخابی دارید و از زمانی که در اختیار دارید به درستی و در جهت رسیدن به خواسته‌ها و شرایط مطلوب‌تان استفاده کنید.  

عادت‌ها

یکی از مهمترین عواملی که در نتایج زندگی ما تاثیر گذار است عادت‌هایی است که داریم.

همه ما یکسری عادت‌های خوب و بد داریم که نتایج زندگی ما را مشخص می‌کنند مثلاً: بعضی افراد عادت به مصرف سیگار دارند یا بعضی افراد عادت دارند مدام غذاهای فست فودی استفاده کنند که البته عادت‌های خوبی نیست اما یکسری عادت‌های خوب هم هست که اگر این عادت‌ها را ندارید بهتر است ایجاد کنید مثل: داشتن انضباط شخصی، مطالعه یک ساعت کتاب در روز، تلاش روزانه در جهت هدفی که دارید و…

مهمترین کاری که برای ایجاد عادت‌های خوب و خلاص شدن از عادت‌های بد می‌توانید انجام دهید این است که برای داشتن عادت‌های خوب برنامه ریزی کنید و به عادت‌های بد خیلی توجه نکنید زیرا وقتی عادت‌های خوب شما زیاد شود ناخودآگاه عادت‌های بدتان کم می‌شود.

برای اینکه بهترین نتیجه را از انتخاب‌ها و عادت‌های خوب بگیرید همیشه تلاش کنید دیدگاه مثبتی داشته باشید و به اتفاقات زندگی طوری نگاه کنید که احساس بهتری به شما بدهد، برای داشته‌های زندگی سپاسگزار باشید و زیبایی‌هایی که اطرافتان هست را ببینید.

پیشنهاد می‌کنیم ویدیو زیر را مشاهده کنید، توضیحات بیشتری که در این ویدیو داده‌ام مطمعناً درک بهتری از این موضوع به شما خواهد داد.

وحید رستمی



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *